Ei mitään kalavaleita
Kalaonnin vastuullisuus on ratkaisuja ja tekoja, aina enemmän kuin vain sanoja. Se on näkyviä ja mitattavia, hyvää mielelle, keholle ja luonnolle tuottavia valintoja. Sitä, että toimimme arvostaen ja reilusti asiakkaitamme, yhteiskuntaa ja ympäristöä kohtaan. Se on rohkeutta olla avoin, julkaista tietoa ja ruokkia keskustelua. Sekä ennen kaikkea, tahtoa olla suunnannäyttäjä, joka luo entistä kestävämpää ruokakulttuuria Suomeen.

Se vaan ei käy, että syömme tämän hetken nautinnoilla tulevien sukupolvien hyvinvointia. Kuulutamme kalavastuuta kehiin!

Kalaruokaelämyksiä suomesta
Me Kalavapriikilla kannamme vastuumme siitä, millaisen jäljen jätämme maailmaan teoillamme. Vastuullisuus merkitsee meille sitä, että toimimme arvostaen ja reilusti asiakkaitamme, luontoa ja ympäröivää yhteiskuntaa kohtaan. Tavoitteemme on olla Suomen vastuullisin kalaruoan valmistaja.
OSA 2: UUSI KALAPOLVI
VAADIMME KALATASA-ARVOA LAPSILLE!
Tämän päivän nuoret ovat huomisen aikuisia, jotka muovaavat pian vuorostaan maailmaa mieleisekseen. Uusi kalapolvi -teeman alla teemme asioita sen eteen, että jokainen suomalainen nuori saisi tutustua kalaruokaan omilla ehdoillaan, löytäisi itselleen mieluisan tavan syödä kalaa ja oppisi ymmärtämään, millaiset kulutusvalinnat ovat kestäviä luonnon hyvinvoinnin kannalta.

OSA 1: MITTATILAUSTALKOOT
VAADIMME ITSEMME KALAVASTUUSEEN
On aika tehdä näkyväksi jokaisen eksoottisen makumatkan ja kotoisan kalaruokaelämyksen hiilijalanjälki. Nyt mitataan ihan kaikki!

Hiilijalanjäljillä
Me haluamme, että betonimeren markettikalastaja voi poimia kala-ateriansa koriin kevein mielin. Siksi puntaroimme nyt entistäkin tarkemmin tuottamamme kalaruoan ympäristövaikutuksia: Selvitimme ja julkistimme kuluttajapakattujen tuotteidemme yksilölliset hiilijalanjäljet ensimmäisenä suomalaisena kalatoimijana. Mittaustalkoilla varmistamme, että jokainen Kalaonni on pyrstöstä päähän kestävästi tuotettu.

Hiilijalanjälki — Mikä se on ja Miksi sitä mitataan?
Hiilijalanjälki ilmaisee, kuinka paljon kasvihuonepäästöjä syntyy tuotteen koko elinkaaren aikana. Laskennassa ovat mukana ilmastovaikutukset alkaen kalan kasvattamisesta tai pyytämisestä siihen saakka, kunnes tuote lähtee meiltä kohti kauppaa ja kuluttajaa.
